Rondleiding Petruskerk Uden

De Sint Petruskerk is een begrip en een niet weg te denken markant punt in Uden. De bouw van de kerk is in 1890 voltooid, maar sindsdien ook weer aangepast en gerestaureerd. Er is veel te vertellen over de ontstaansgeschiedenis, de bouwstijl, de koepel, de kerkgang vroeger en nu, de beelden en symbolen, de orgels en de ‘bijzondere plekjes en weetjes’.

In januari zijn er twee rondleidingen in de Petruskerk:

• Op donderdagmorgen 16 januari om 10.30 uur
  • Op zaterdagmiddag 18 januari om 14.00 uur

Beide rondleidingen duren 1-1,5 uur, zijn gratis en worden verzorgd door Margriet Veldhuis en Wim Schigt.

U kunt zich voor een van de rondleidingen aanmelden via  wmschigt@outlook.com

Als er op een van de genoemde datums een uitvaart is kan de rondleiding niet doorgaan.

Buiten de twee genoemde datums kunt u ook een rondleiding aanvragen via het Parochiecentrum in Uden

2 antwoorden op “Rondleiding Petruskerk Uden”

1. Onlangs brachten wij een bezoek aan Museum Krona, waar we een voortreffelijke rondleiding kregen door dhr. Schigt. ‘Wij’ zijn een groep van ongeveer 10 franciscanen uit Wijchen. We hoorden daar ook over de mooie en interessante Petruskerk en de mogelijkheid om ook daar te worden rond geleid.
    Wij zouden daar graag gebruik van maken. We denken aan dinsdag 12 juli, tweede helft ochtend, graag door dhr. Schigt. Maar een andere datum in overleg is ook mogelijk.