Open Monumentendag

Dit jaar staan de Open Monumentendagen gepland op zaterdag 9 en zondag 10 september. Dan is ook de Sint Petruskerk te Uden geopend.

Het thema van 2023 is Levend Erfgoed. Immaterieel erfgoed, of ‘Levend Erfgoed’, zijn de culturele gebruiken, tradities en ambachtelijke vaardigheden die mensen van huis uit hebben meegekregen, die zij zich eigen hebben gemaakt en die zij op hun beurt weer doorgeven. Onder dit thema valt ook de imposante en monumentale Petruskerk Uden, gereedgekomen in 1890.

De Sint Petruskerk is te bezichtigen op zaterdag 9 en zondag 10 september van 12.00 tot 17.00 u. Iedereen is van harte welkom!

Kijk rustig rond, geniet van de sfeervolle omgeving, de architectuur, de religieuze kunst, het glas in lood, stel je vragen aan de deskundige rondleiders en steek een kaarsje op!

Kom weetjes aan de weet die je ook gaat ontdekken en herkennen in andere kerken, bijvoorbeeld tijdens je vakantie.