Uitreiking Johannes evangelistpenning aan Ad Daverveld

Pastoor John van de Laar heeft de diocesane Johannes evangelistpenning aan Ad Daverveld uitgereikt op vrijdagavond 18 november na afloop van het Jubileumconcert, in de Sint Jacobus kerk in Zeeland.

Reden van toekenning door de bisschop: De voorbereiding, middels de werkgroep Jubileumweek 150 jaar kerk in Zeeland, stond onder leiding van de voorzitter de heer Ad Daverveld. Ad, ik mag jou eren omwille van je tomeloze inzet. Je bent immers, circa 20 jaar geleden begonnen, als voorzitter van het unie bestuur, je hebt gewerkt aan de samenvoegingen van de parochies Volkel, Zeeland, Odiliapeel, en later tevens meegedacht aan de samenvoeging van Uden, Venhorst en Boekel tot één parochie. Je was zeer betrokken bij het project Kerkenvisie, wat is de toekomst van onze kerken. Je bent vastgoedbeheerder van de kerken en pastorieën Zeeland, Volkel en Odiliapeel, daardoor zeer betrokken met het onderhoud en de reparaties van de gebouwen. Zoals het schilderwerk dit jaar van onze mooie jarige kerk alhier. Bijna wekelijks, en soms ook dagelijks, heb je toezicht op, en het uitvoeren van, diverse hand- en spandiensten in de kernen. En, zoals gezegd, je bent voorzitter van het comité 150 jaar kerk, mede organisator van de feestelijkheden. En een trouwe kerkganger! Reden van het parochiebestuur, om voor jou, daarvoor een welverdiende erkenning aan te vragen bij het bisdom. Ik mag je vanavond de legpenning van het bisdom ’s-Hertogenbosch, overhandigen als grote waardering voor al je verdiensten, met een gevoel van veel dankbaarheid.