Bezoeken van inspirerende en spirituele plekken en personen

Zoek je inspiratie, wil je jezelf beter leren kennen,  doe je dit graag samen met anderen? Dan is dit misschien iets voor jou. Het is voor jongeren, volwassenen of ouderen ongeacht je achtergrond, gelovig of niet. Dit is een nieuw initiatief van Ans van den Broek en Jeanne Raijmakers, in samenwerking tussen de Petrusparochie en de Kruisherenkapel.

Als het goed gaat wordt dit een eerste excursie in een serie van bezoeken die we afleggen aan spirituele plekken en personen, veel is mogelijk. Het kan naast een bezoek ook in de vorm van een wandeling zijn.

Op zaterdag 1 oktober 2022 organiseren we een bustocht  naar de abdij van Meersel – Dreef (bij Ulvenhout de grens over). In het klooster van de Kapucijners is een heel mooi interactief verhaal van Franciscus van Assisi. Vooral de beleving van zijn belangrijke uitgangspunten over hoe we omgaan met de natuur en met elkaar raakt je. Aan de overkant is een prachtig park waar je, al wandelend, een kruisweg uitgebeeld ziet en ook het leven van Maria. Verder is er een kapelletje voor Franciscus en ook nog een mooie “weg naar binnen” (labyrint wandeling) die begeleid word door planten.

Het vertrek is gepland ’s morgens om 9.00 uur bij de Petruskerk, de verwachte terugkomst is rond 18.00 uur. Wanneer we aankomen bij het klooster, is er gelegenheid voor een kop koffie  mét iets lekkers. Daarna kunnen er circa 20 mensen gezamenlijk naar het  interactief levensverhaal van Franciscus en de overige mensen kunnen dan naar het park. Vlakbij de abdij is een gezellig restaurant, waar we een eenvoudige, maar lekkere lunch hebben besteld voor de deelnemers. Bij dat restaurant is ook een mooie winkel met beeldjes, kaarsen en andere devotie-artikelen. Na de lunch wisselen we de groepen.

De kosten voor de gehele dag inclusief lunch is € 51.50 en wil je zelf voor je lunch zorgen dan kost het bezoek €39,00. Na opgave krijg je nog aanvullende informatie toegestuurd.

Graag tijdig aanmelden of voor vragen kan je terecht bij:
* Jeanne Raijmakers: 06-21.84.21.27, of per mail: psn_jeanne@hotmail.com
*  Ans van den Broek: 06-23.55.22.79   of per mail. ansvdbroek@live.nl