1 september 2017-2022

Alweer 5 jaar mag ik, met plezier en voldoening, pastoor zijn van de Sint Petrus parochie.

Wat gaat de tijd toch snel en wat is er veel gebeurd! Van 2017 tot februari 2019 was ik waarnemend en werkzaam in Helmond. Sinds februari 2019 volledig benoemd in Uden en omgeving. Na één vol jaar brak de coronatijd aan, het staat allemaal op mijn netvlies, om nog maar niet te spreken over mijn eigen onverwachte coronaopname. Het heeft mij eens te meer duidelijk gemaakt dat het leven niet maakbaar is. Wel ben ik heel dankbaar! Zoveel mensen dragen onze parochie mee, samen met de teamgenoten. Ik hecht aan een goede en open sfeer! Een kerk waar iedereen welkom is!! Zoals paus Franciscus zo treffend zegt: wie ben ik om te oordelen. Of, zoals Jezus ons voorhoudt: oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. Laten we samen, in geloof en vertrouwen op weg blijven gaan. Samen kerk zijn in alle omstandigheden van het leven waar gastvrijheid en acceptatie hoog in het vaandel staan!

Pastoor John van de Laar.