Drie koorzangers van het parochieel Gemengd Koor Venhorst gehuldigd.

Na ruim een jaar van stille stemmen en geen gezang zijn afgelopen woensdagavond, op een bijeenkomst van het parochieel Gemengd Koor Venhorst, drie jubilarissen van het koor gedecoreerd met de Gregoriusspeld en bijbehorende oorkonden.

Theo Croymans, lid vanaf 1 juni 1995 werd de zilveren Gregoriusspeld voor het feit 25 jaar trouwe zanger te zijn bij het koor. Al deze tijd heeft hij als tenor zijn stem laten horen in de Venhorstse kerk en dat doet hij nog steeds met heel veel enthousiasme.

Jan Kuppens, lid vanaf 14 januari 1981, kreeg de gouden Gregoriusspeld voor 40 jaar tenorzanger te zijn bij het Venhorstse koor. Vanaf november 1995 tevens bestuurslid en per 1996 voorzitter van het koor. Samen met Ida van Duijnhoven besturen zij momenteel het parochieel Gemengd Koor.

Ida van Duijnhoven is het langste koorlid van deze drie. Zij is al lid vanaf 1970, dus al meer dan 50 jaar. Daarbij is Ida vanaf 1986 dirigente van het koor. Zij kreeg ook de gouden Gregoriusspeld aangereikt voor 50 jaren tomeloze inzet. Ondanks de sterke terugloop van het aantal leden( nu nog 8) wil zij in de toekomst leiding blijven geven aan het koor.

Hartelijk dank voor jullie grote inzet.

Parochianen Venhorst, het pastoraatteam en parochiebestuur

Eén antwoord op “Drie koorzangers van het parochieel Gemengd Koor Venhorst gehuldigd.  ”

1. Beste Ida,

Je hebt de onderscheidingen verdiend.
    We hebben gelezen in het Brabants Dagblad dat je besloten hebt om te stoppen als dirigent van het gemengd koor. Wij hebben hiervoor alle begrip en vinden dat je het heel veel jaren met een tomeloze inzet gedaan hebt. De waardering hiervoor zal je niet ontgaan zijn.

Geniet van je “pensioen”…!!!

Riek en Chris Groenendaal.