29 en 30 augustus: een bijzonder weekend!

Op 29 augustus zal ik voor de avondmis nog één keer terugkeren naar Helmond i.v.m. het afscheid van diaken Ton Schepens die met pensioen gaat.

Vele jaren hebben we héél fijn samengewerkt en bovendien heeft diaken Ton zijn pastorale stage in de toenmalige Lucia parochie gedaan. We kennen elkaar al lang. Reden dat ik er bij mag en zeker wil zijn!

30 augustus zal onze bisschop monseigneur de Korte voorgaan in de kerk van Boekel.

30 augustus zal diaken Henk van Thiel, na 2 maanden welverdiende en een zéér gegunde sabbatperiode, zijn pastorale werkzaamheden weer hervatten. Fijn dat Henk, ondanks zijn pensioen, doorgaat binnen onze parochie!

30 augustus zullen de kinderen en ouders van Petrus 2.0 voor het eerst sinds maart weer verantwoord samenkomen om verder voorbereid te worden op de uitgestelde eerste communie en het vormsel wat we (besloten) gaan vieren op 19 en 20 september in drie aparte vieringen in de Petrus kerk.

Zondagmiddag 30 augustus is er nog een verantwoord “feestje” in Helmond. Wie diaken Ton kent weet dat dit in goede handen is.

Afscheid en begin, bezoek van de bisschop en hervatting van catechese, kortom een bijzonder en ook feestelijk weekend.

Pastoor John van de Laar.