Rouw is grenzeloos!

In de afgelopen moeilijke tijd hebben wij van veel van onze dierbaren afscheid moeten nemen. Een afscheid dat moest plaatsvinden in kleine kring vanwege de coronamaatregelen, ook in de kerken van onze Sint Petrusparochie.

Ondanks deze maatregelen waren de afscheidsdiensten intiem en respectvol.

Op zaterdag 30 mei konden we getuige zijn van de digitale herdenking opgenomen vanuit en achter de Sint Petrus kerk. Velen hebben dit als zéér indrukwekkend ervaren. De inzegening van de hartjesboom onder de klanken van het Ave Maria wil ons een plek geven om blijvend te herdenken.

1 en 2 november willen wij als parochie een herdenkingsdienst organiseren voor alle familieleden, vrienden en kennissen van de overledenen van wie wij in onze kerken afscheid namen.

Ook families die voor een andere vorm van afscheid nemen hebben gekozen buiten de kerk om nodigen wij van harte uit voor die herdenkingsdienst omdat rouw grenzeloos is. De namen van uw overleden dierbaren zullen genoemd worden.

Heeft u interesse om die herdenkingsdienst bij te wonen dan kunt u zich aanmelden met naam, adres en telefoonnummer bij: info@parochiesintpetrus.nl of via de telefoon:           0413-263154.

Te zijner tijd ontvangt u dan ook de uitnodiging.

Als parochie wensen wij iedereen van harte ons medeleven toe.

Met liefde en genegenheid zullen alle namen worden genoemd in deze dienst en wordt een kaarsje ontstoken.

Rouw is grenzeloos, laten we elkaar grenzeloos nabij zijn!

Met meelevende groet,

Diaken Henk van Thiel