Viering van de Eerste Communie en van het Vormsel

Vanaf september vorig jaar kwamen de kinderen samen in het parochiecentrum van Uden om zich voor te bereiden op hun Eerste Heilige Communie. Groep 4 bestaande uit 29 kinderen werd geleid door Patricia en Jesse. Het is dit jaar een enthousiaste groep. Ook de vormselvoorbereiding is gaande geweest vanaf september vorig jaar in groep 7 en 8. Een flinke betrokken groep. De ouders waren beter betrokken bij het proces dan voorafgaande jaren, via de oudercatechese door diaken Ton. Aansluitend vierden we elke keer samen in de Petrus kerk. Kortom; het familie pastoraat met 95 gezinnen en daarnaast nog het tienerpastoraat in onze parochie, is een zegen en staat voor een toekomst waarin krachten zijn gebundeld! In de Eucharistie geeft Jezus zichzelf als gebroken brood. Daarin is Hijzelf levensecht onder ons aanwezig. Mogen wij deze eeuwenoude kern van de Eucharistie ook aan de nieuwe generaties, aan onze kinderen, blijven doorgeven. Door samen te komen en ons geloof met elkaar te blijven delen. Niet alleen in mooie woorden, maar vooral in concrete daden. Geloven kunnen we niet in ons eentje, geloven dat doe je samen. Dat is de kernboodschap van het familie pastoraat. En dit alles in de kracht van de Heilige Geest wat we vieren in het Vormsel. Een woord van veel dank en waardering is hier zeker op zijn plaats aan alle teamleden van Petrus 2.0. Samen vormen zij het bruisend gezicht, bestaande uit veel toewijding, zorg en plezier. Super bedankt!   Pastoor John van de Laar.