Gedachten bij Carnaval: “Maskers op, maskers af”

Met carnaval dragen mensen vaak een masker. Dat weten ze. Maar gewoon in het dagelijkse leven van alledag, dragen mensen ook wel eens maskers. Dat weten ze niet. Mensen dragen maskers als een tweede gezicht. Maskers tonen nooit de echte mens. Je zegt “ja”, als je “nee” zou willen zeggen. Je glimlacht, maar je glimlach is niet echt. Je doet alsof niets je raakt, of je geen gevoelens of heimwee kent, maar je hart hunkert naar een hartelijk woord. Waarom ben je niet vaak zoals je bent? Als je alleen bent met jezelf valt je masker af, dan ga je door je knieën en ben je pas echt mens zoals God die graag ziet! De mens achter het masker is de mens om lief te hebben. De mens helder als water en doorzichtig als glas. In zulke mensen gelooft God echt, ook al blijft er zekerheid en onzeker­heid. Waar mensen echt in God en elkaar geloven daar wordt alles mogelijk. Fijne Carnaval!

Carnavalsviering: zondag 19 februari om 10.30 uur in de Sint Petrus kerk!

Aswoensdagvieringen 22 februari allen om 19.00 uur

Sint Petrus kerk Uden, Sint Agatha kerk Boekel, Sint Jacobus kerk Zeeland.

Open huis parochiecentrum:

Zondag 26 februari na de viering van 10.30 uur is het extra koffiedrinken in het parochiecentrum en wordt u getrakteerd vanwege de verjaardag van de pastoor. Van harte welkom! (Zondag is geen vastendag!)