Afscheid Monique Tichelaar medewerkster Parochiecentrum

Allereerst van harte welkom, allemaal!

Monique, ik mag even terug gaan in de tijd. Je bent in dienst gekomen in 2005 bij de Pastorale Eenheid Uden (Petrus, Paulus en Pius X). De werkplek was toen: het kleine kantoor naast de voormalige Pauluskerk. Omdat Ine het niet meer in haar eentje kon bolwerken, werd, jij, Monique, haar collega, gekozen na een uitgebreide sollicitatieprocedure. Jullie waren de betaalde krachten in een organisatie die draaide op vrijwilligers. Het was een drukke, maar ook heel gezellige tijd. Jij, Monique deed je werk op je eigen punctuele manier. In die tijd ontwierpen Ine, maar vooral jij, Monique allerlei documenten, waar we nu nog mee werken. Let wel: digitaal was er voor jullie heel weinig om op terug te vallen. Met de bouw van het Parochiecentrum brak een nieuwe tijd aan. Jullie verhuisden in 2010 naar een gloednieuw gebouw. Dit mooie parochiecentrum Sint Petrus. Om nog maar even te benoemen: Ine ruimde voor de verhuizing containers vol oud papierwerk op en ging met vakantie! En jij, Monique, zorgde ervoor dat de spullen netjes werden overgebracht en richtte jullie werkplek alhier in. Jullie kregen er collega’s bij: Leida, René, Jo, Jan. Dat was best even wennen. Goed en wel gewend in de nieuwe werkomgeving, volgde de fusie van de 6 parochies. Wederom veel veranderingen en dat ging ook gepaard met veel werk en eindeloos vergaderen. Monique (en Jacques) waren toen en zijn goed bevriend geraakt met Theo van Osch. Zijn keuze om als kluizenaar verder te gaan en de verhuizing naar Frankrijk maakte, jullie Jacques en Monique, verdrietig. Ook voor Deux Bornes verrichtte, jij, Monique veel werk, liedblaadjes, misboekjes enz. En altijd onberispelijk! De reis naar Lourdes; daar is enorm van genoten. In november 2019 werd, jij, Monique ziek. Gelukkig slaan de behandelingen dusver aan. Maar het is en blijft een spannende tijd. Beste Monique en naast jou Jacques, heel veel dank voor alle trouwe inzet. We nemen afscheid met gemengde gevoelens natuurlijk, begaan als we zijn met alle wel en wee. We wensen jullie goede moed, kracht en sterkte en bovenal Gods Liefdevolle nabijheid en zegen. Veel dank! Laten we proberen samen in dankbaarheid om te zien en met vertrouwen kijken naar de toekomst.

Dank je wel, mede namens de collega’s van het kantoor en het parochiebestuur.