De parochie St. Petrus biedt u, kosteloos, tijdens de 40-dagentijd de volgende cursussen aan:

Bijbel voor beginners

De Bijbel is niet zomaar een boek. Het is het meest bestudeerde, meest gedrukte, meest vertaalde en gelezen boek ter wereld. De invloed van de Bijbel is niet weg te denken uit onze taal, kunst, literatuur, geschiedenis, economie en inrichting van onze samenleving. Zo zal iemand die de Bijbel niet kent bij een museumbezoek nogal wat kunstwerken niet of nauwelijks kunnen plaatsen. Ook voor hedendaagse ethici,  filosofen, antropologen en spirituele leraren is de Bijbel nog een belangrijke inspiratiebron. De Bijbel is en blijft het fundament van ons christelijk geloof. Al twintig eeuwen lang wordt in alle kerkelijke vieringen uit dit boek voorgelezen. Je kunt het geloof en de levenshouding van miljoenen mensen uit heden en verleden niet begrijpen als je geen voeling hebt met de Bijbel. Ja, het is een boek uit een ver verleden, maar het opmerkelijke is, dat het nog verbazend actueel is.

Maar… om de betekenis van de Bijbel voor ons hier en nu te kunnen vatten, is wel enige voorkennis gewenst. Zo maar beginnen te lezen, levert meestal weinig op. Je moet de Bijbel leren lezen.

Daarbij wil deze serie van 7 avonden je behulpzaam zijn. Ben je nieuwsgierig naar deze kennismaking met de Bijbel? Meld je dan aan en kom proeven of het iets voor jou is.

Plaats: Parochiecentrum Uden

Tijd: 19.15 – 20.30 uur

Data:  2, 9, 16, 23, 30 maart en 6, 13 april (allemaal woensdagen)

Kosten: geen

Bijbel voor gevorderden

Als voor jou duidelijk is dat de Bijbel ook voor onze tijd een waardevol boek is, mits het op een juiste manier gelezen wordt; als jij die verantwoorde wijze van lezen beter onder de knie wilt krijgen; als jij wilt leren om meer zicht te krijgen op de wereld achter de woorden die er staan…. dan is dit aanbod misschien iets voor jou.

Mensen die al eerder aan bijbelstudies hebben deelgenomen of op een andere wijze zich verdiept hebben in de Bijbel zijn van harte uitgenodigd om zich aan te melden voor deze serie van 7 bijeenkomsten waarin het Evangelie volgens Johannes centraal zal staan.

Plaats: Parochiecentrum Uden

Tijd: 20.45 – 22.00 uur

Data:  2, 9, 16, 23, 30 maart en 6, 13 april (allemaal woensdagen)

Kosten: geen

Aanmelden kunt u bij Jan Vogels die ook de begeleiding van beide cursussen verzorgt.

E: vogelsverwegen@gmail.com

T: 0492-536970 (u kunt inspreken)