Uitnodiging voor open huis Sint-Janscentrum

Uitnodiging Open Huis, zaterdag 22 mei 2021, Papenhulst 4 Den Bosch

Maandenlang waren de deuren van het Sint-Janscentrum gesloten voor studenten en groepen van buiten. Het onderwijs van het Sint-Bonifatiusinstituut ging weliswaar online door, maar het was stil met alleen de seminariegemeenschap in huis. Ik ben als rector dan ook verheugd dat de deuren van het Sint-Janscentrum voorzichtig weer open kunnen voor onderwijsactiviteiten en andere bijeenkomsten. Allereerst gebeurt dit om geïnteresseerden in de diocesane opleidingen te ontvangen. En: we hopen dat jij een van die geïnteresseerden bent! Neem zaterdag 22 mei een paar uurtjes de tijd om te komen kijken en te luisteren, na te denken, vragen en indrukken te delen met anderen, een keuze te maken, een stap te zetten. Er is ruim gelegenheid om kennis te maken met het opleidingshuis en de leiding, geïnformeerd te worden over de studie en het studieprogramma voor komend jaar.

De indeling van de ochtend zal als volgt zijn:

Vanaf 09.00 uur Ontvangst … en voor wie zin heeft, is er al een kop koffie of thee

09.30 uur Gezongen Lauden in de kapel van het Sint-Janscentrum Koffie- en theeontmoeting

10.00 uur Woord van welkom, door rector Norbert Swagemakers Mgr. Gerard de Korte over toekomst voor de parochies als katholieken hun verantwoordelijkheid nemen

10.30 uur Inleiding over inhoud van de studie Theologie / Godsdienstwetenschappen, door studierector Jan van Reeth

11.00 uur Praktische zaken over het studieprogramma in het studiejaar 2021-2022, door opleidingscoördinator Ellen Kleinpenning

Circa 11.30 uur Gelegenheid tot het stellen van vragen, in gesprek te gaan, studenten te ontmoeten, afspraken te maken, aan te melden …..

12.00 uur Tot ziens!

Omdat we nog aan coronaregels gebonden zijn, is het fijn als u zich vooraf aanmeldt. Dit kan door een emailbericht te sturen naar: aanmelding@bisdomdenbosch.nl onder vermelding van Open Huis.

Graag tot ziens!

Met vriendelijke groet, Norbert Swagemakers, rector Sint-Janscentrum