Terugblik Goede Week en Pasen 2021

Graag wil ik even terugkijken naar de Goede Week vieringen en het Paasweekend.

Ondanks alle coronabeperkingen zijn de vieringen waardig en goed verlopen.

Er was veel inzet. Ik denk aan de (digitale) vieringen van Petrus 2.0 voor alle gezinnen, aan de vieringen in de kerken. Het vroeg veel aanpassingsvermogen vanwege alle beperkingen voor ieders welzijn en gezondheid. Ik denk aan de vieringen in de Petrus kerk die ik allen voor mocht gaan. Weldadig, in verhouding tot vorig jaar, toen er geen kerkgangers mochten zijn! Het was dus al een vooruitgang om nu samen te vieren, veelal ook verbonden via de kerkomroep en Landerd tv.

Veel dank aan allen die hebben meegewerkt, hoe en waar dan ook.

Bijzonder dank aan de medewerksters van het parochiecentrum die de verantwoorde organisatie op zich namen om alles veilig en goed in te delen. Een hele klus. De telefoon stond dan ook zelden stil.

We hopen samen op betere tijden, vooralsnog is de situatie zoals die in de routekaart van de kerken wordt genoemd als, zeer ernstig, dus de beperkingen blijven van kracht. Aanmelden blijft dus noodzakelijk. Laten we samen de moed erin blijven houden, er is licht aan het einde van de tunnel. Vaccinatie is de enige uitweg, een echte daad van naastenliefde. En natuurlijk ons blijven houden aan de bekende coronamaatregelen.

Nogmaals alle dank, houd moed en heb lief!

Pastoor John van de Laar.