Protocol vieringen in juni en juli

Vieringen in juni

In de Sint Petrus kerk zal de avondmis om 19.00 u op de werkdagen per 2 juni worden hervat als een publieke viering.

In de dag-kapel kunnen we 16 kerkgangers verantwoord plaatsen. Mochten er meer kerkgangers komen dan nemen deze plaats in de kerk op verantwoorde wijze.

Ten hoogste 30 kerkgangers mogen worden toegelaten; hierop zal worden toegezien! Op de zondagen in juni blijven de vieringen in de Petrus kerk besloten. 30 Kerkgangers is publiekelijk niet haalbaar. Bovendien zullen we met “doelgroepen” zoals koren en werkgroepen die dan als kerkgangers fungeren, op de zondagen in juni het protocol goed oefenen en testen. De vieringen op zondag in Uden om 10.30 u kunt u wél volgen via de kerkomroep.

Vieringen in juli

Samen Kerken op anderhalve meter tijdens de openbare vieringen, die starten in het weekend van 4 en 5 juli a.s..

Dan zullen we 100 kerkgangers per viering verantwoord mogen verwelkomen.

Dit gaan we verantwoord vorm geven in de kerken van Uden, Boekel, Zeeland.  Wat betekent dit concreet?

In de genoemde kerken zal duidelijk worden aangegeven waar kerkgangers plaats kunnen nemen. Maximaal 100 kerkgangers per viering!

Een toegangskaart of reservering is daarom noodzakelijk, aldus het  LANDELIJK PROTOCOL VOOR KERKEN ! Dit geldt voor de Sint Petrus kerk in Uden, de Sint Jacobus kerk in Zeeland en de Sint Agatha kerk in Boekel!

Deze toegangskaarten zijn af te halen:

-Voor Uden bij het parochiecentrum in Uden: vanaf 15 juni tussen 10.00 u en 12.00 u.

-Voor Boekel: per telefoonnummer via Hannie Löbel: 0492-322257  of per email: h.vanthiel@parochiesintpetrus.nl

-Voor Zeeland: toegangskaarten zijn af te halen in de Jacobuszaal, (zijkant pastorie) van 22 tot en met 26 juni van 10.00u tot 12.00u. Bij vragen hierover kunt u koster Tonnie van Boekel bellen: 452128.

Deze kaart/reservering is dan wekelijks geldig tot nadere datum.

Dit betekent dat we gaan vieren op zaterdag 18.30 u en zondag 10.30 u in de Sint Petrus kerk te Uden.

Op zondag zullen we om 9.00 u vieren in Zeeland en om 10.30 u in Boekel.

Voor een bijdrage in de collecte doen we een beroep op uw vrijgevigheid via een bus achterin de kerk.

U bent állen welkom in de kerk, mét een toegangskaart of een reservering, want we hebben u gemist!

Veel groeten, namens het Parochiebestuur,

Diaken Henk van Thiel,  Pastoor John van de Laar.

De kerken van Odiliapeel, Venhorst en Volkel blijven voor onbepaalde tijd in het weekend gesloten vanwege de coronarichtlijnen en het te volgen protocol wat véél van ons vraagt. Mensen zijn heel welkom in Uden, Boekel en Zeeland. Uitvaarten kunnen wél in alle kerken plaatsvinden.

2 antwoorden op “Protocol vieringen in juni en juli”

1. Het is mij niet 100% duidelijk. Is de opgehaalde toegangskaart vanaf dan onbeperkt geldig of moet er elke week een nieuwe toegangskaart gehaald worden?

1. Hoi Herman,de kaart blijft geldig tot de 100 mensen maatregel niet meer van kracht is.Meer hierover in het Udens Weekblad van woensdag 10 juni.
      Gr.Mari Verkuijlen