Gedachte bij de komende tijd.

Van Palmpasen, door de Goede Week, naar Pasen én Pinksteren. Wat is het stil…dat wil zeggen in onze voorbereiding naar de Goede Week toe.

Wat is het ongekend druk, het aantal kerkelijke uitvaarten in kleine kring, de laatste tijd.

Wat is het triest, gedeelde smart is momenteel geen halve smart. Het afscheid is dan ook heel klein, sober, maar uiteraard met álle respect en waardigheid.

Het wordt een andere manier van “vieren” de komende tijd.

Vanuit de dag-kapel wordt alles wel uitgezonden, maar gezien de overgrote belangstelling is al weken gebleken dat dit lang niet altijd lukt. Wel kunnen mensen de vieringen terug zien via de bekende weg.

Via de mail en telefoon heb ik gelukkig nog wel veel contact met mensen.

We willen immers zo graag samen kerk zijn, vieren, bidden én zingen!

Het doet mij en velen van u verdriet….

Maar, het leven gaat zoals het gaat…

En na iedere Goede Vrijdag ervaring, al duurt die nu lang, wordt het toch Pasen!

Wellicht kan ook de Passion op tv wat houvast bieden.

Het thema: Geef mij je angst, dan geef ik je er hoop voor terug spreekt mij erg aan.

Ik vertrouw erop dat het goed komt, al zal de wereld voorgoed veranderd zijn.

Van harte wens ik u goede moed! Wees niet bang, God is bij ons. Dat gaan we, ook al is het sober en eenvoudig, in verbondenheid met elkaar vieren.

Heel voorzichtig wil ik u dan toch van harte een Gezegende Goede Week toewensen en een Zalig Pasen in de hoop en het vertrouwen dat het eens goed komt.

Veel groeten, mede namens trouwe diaken Henk van Thiel,

Pastoor John van de Laar.