Gaat U mee naar het leven van Pater Damiaan, de grootste Belg allertijden ?

Pater Damiaan de Veuster is heilig verklaard in 2009. Hij gaf zijn leven voor de Lepralijders. Werd één met hen door zijn inzet en daadwerkelijke zorgen voor hen die leden. Uiteindelijk stierf hijzelf op jonge leeftijd aan dezelfde ziekte. Het leven van pater Damiaan is heel treffend in beeld gebracht in zijn geboortehuis in Tremelo. De paters, ook wel “Damianen” genoemd hebben een gastvrij huis in Leuven waar ook het graf van pater Damiaan zich bevindt. We willen als pastoraal team en parochiebestuur U graag in de gelegenheid stellen om met ons mee te gaan, naar het leven van Pater Damiaan.

De busreis is gepland, samen met de Damiaan parochie in Helmond op donderdag 17 oktober 2019. Het dagschema ziet er als volgt uit:

07.30 uur Vertrek vanaf de Petrus kerk in Uden.

08.15 uur Vertrek vanaf de Lucia kerk in Mierlo-Hout.

10.15 uur Aankomst in Tremelo, bezoek aan het geboortehuis en museum.

12.30 uur Lunch.

13.30 uur Eucharistie in de crypte bij het graf van Damiaan.

14.15 uur Vrije tijd om Leuven in te gaan, of om een film te kijken, of om het beeldenmuseum te bezoeken.

16.00 uur Vertrek uit Leuven.

18.00 uur Diner in Soerendonk.

20.00 uur Aankomst in Mierlo-Hout, Lucia kerk.

20.45 uur Aankomst in Uden, Petrus kerk.

De onkosten voor deze dagreis, inclusief koffie/thee, entree museum in Tremelo, lunch met drankje en fruit, drie gangen diner in Soerendonk, bedragen € 45,00 .

U kunt zich voor deze reis aanmelden en de onkosten voldoen, in het parochiecentrum te UDEN tot uiterlijk 1 oktober 2019.

U bent van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

John van de Laar, Uden, Ton Schepens, Helmond,