Geweldige Paaswake met St. Caeciliakoor

St.Caeciliakoor ontvangt een warm applaus

Een indrukwekkende paaswake werd afgesloten met een even zo indrukwekkend applaus. Dit viel het St.Caeciliakoor ten deel na de televisieopnamen van de paaswake afgelopen zaterdagavond. In een goed bezochte dienst werd de paaskaars ontstoken en het licht doorgegeven aan alle kerkgangers die hiermee hun eigen kaars ontstaken. Tijdens deze rituelen konden televisiekijkers en kerkgangers genieten van de paasgezangen en orgelspel, met als extra de prachtige zware roffels van de pauken, uitgevoerd door paukenist Jos Schuts. Het was een mooie viering, met als hoogtepunt de vernieuwing van de doopbeloften door alle gelovigen en mede door celebrant pastoor Theo van Osch die de dienst ingetogen en waardig voorging. Met het uitstekend uitgevoerde Halleluja van Händel en het door iedereen meegezongen slotlied U zij de glorie nam deze paaswake een einde. Het koor bereidt zich inmiddels al voor op de maand mei, traditioneel de Mariamaand. Komende zaterdag, gedurende de avondmis van 18.30 uur, zingt het koor Byzantijnse gezangen, zoals het Kyrie en het Gloria, alsmede het Pod Tvoju en Izje Cheruvimy. Op zondag 14 mei is het koor uitgenodigd om de hoogmis te komen zingen in de Sint Janskathedraal in Den Bosch. Ook hier zullen voornamelijk Byzantijnse gezangen ten gehore worden gebracht. Een week later, op zondag 21 mei, maakt de KRO wederom opnames van de eucharistieviering en deze wordt live uitgezonden op NPO II.