Mgr. Piet van Velthoven overleden

Piet van Velthoven, de markante oud-pastoor van Venhorst, is op 6 november jl. overleden. Hij werd 91 jaar. We moeten ons hem herinneren als een heel amicale, vriendelijke en eigenwijze dorpspastoor. Dit laatste zegt zijn vriend en collega-priester René Aarden, pastoor te Grave. Zelf zei Piet altijd:’ ik ben rebels.” Van Velthoven had lak aan regels en was zijn leven lang tegendraads, binnen en buiten de kerk. De in Den Bosch geboren en opgegroeide Van Velthoven was in Venhorst pastoor van 1986 tot 2015, na een loopbaan als aalmoezenier bij de luchtmacht in Duitsland en in Volkel. Hij moest in 2015 tegen zijn zin stoppen als pastoor maar bleef wel in de pastorie van Venhorst wonen. De laatste weken van zijn leven verbleef hij in een zorgcentrum in Schaijk, alwaar hij overleden is. De uitvaart van Mgr. Piet van Velthoven is op zaterdag 11 november om 11.30 uur in de Sint Jozefkerk in Venhorst met aansluitend begrafenis op de begraafplaats in Venhorst.

Bron: Maarten van den Hurk