Dank voor uw bijdrage aan Mutanyana Weru

Dankwoord aan de parochianen van de Sint Petrusparochie

Beste parochianen,

In het najaar van 2016 en het voorjaar van 2017 werd in de gehele parochie de advents- en de vastenactie gecollecteerd voor het levenswerk van pater André van Zon.

Naast de genoemde collectes zijn er in Uden en Boekel vastenmaaltijden georganiseerd waarvan de opbrengsten ook ten goede kwamen aan dit project.

Ptr. André, van geboorte een Venhorstenaar, is sinds ruim 40 jaar werkzaam als missionaris van de congregatie SSS ( Sacramentijn) in Maputo en omgeving. Naast zijn parochieel werk heeft hij zich de laatste 15 jaar het lot aangetrokken van de verschoppelingen in de hoofdstad Maputo(Mozambique). Straatarme mensen, voornamelijk verlaten vrouwen en weeskinderen, die als gevolg van een langdurige oorlog, nu hun weg moeten vinden met veelal een geestelijke en of lichamelijke handicap. Hij ondersteunt deze personen met huisvesting, kleding , voedsel, medicijnen en de jeugd met scholing, met als doel re-integratie in de maatschappij.

De stichting Mutanyana Weru uit Boekel ondersteunt hem met financiële middelen.

Het was dan ook een zeer welkome geste dat voornoemde acties uit de Sint Petrusparochie, onder aanvoering van de diakens Henk van Thiel en Pieter Raaijmakers, ten goede zouden komen aan dit doel.

Met groote dankbaarheid aan alle donateurs kunnen wij nu vaststellen dat er met deze actie maar liefst 14919 euro bij ons is binnengekomen.

Wij als bestuur van de stichting staan garant dat deze gelden volledig ten goede zullen komen aan het project van ptr. André in Maputo Mozambique.

Graag wil ik dit dankjewel onderstrepen met de belofte van Jezus aan jullie allen: WAT GE VOOR DE MINSTEN DER MIJNEN HEBT GEDAAN, HEBT GE AAN MIJ GEDAAN!

Sjef van Zon, voorzitter St. Mutanyana Weru.