Bedevaart naar Kevelaer op 26 augustus 2017

Ook dit jaar gaan we op bedevaart naar Kevelaer! En dat stemt ons dankbaar! Weer een dag van ontmoeting, samen op weg zijn, samen bidden, samen fijne ervaringen opdoen! Natuurlijk vraagt dat wat… want het is een heel pittig programma! Dit jaar is er een éxtra reden om naar Kevelaer te gaan voor mensen die veel van Maria houden: het is een jubileumjaar. 375 jaar geleden werd het kleine prentje van Maria in een eenvoudig kapelletje geplaatst, en begon er een eeuwenlange tijd van hoop, gebed, en gebedsverhoringen. Dat stemt dankbaar, en maakt onze reis extra bijzonder. Het motto luidt dit jaar: “Met Maria het woord van God leven”. Mgr. De Korte, onze bisschop, is onder de indruk van onze Brabantse Maria verering. Maar… hij vraagt zich af: “is die wel bijbels genoeg?” Nu kent iedere échte Maria vereerder de lofzang van Maria, het zgn. Magnificat! Als je dat leest en bidt, dan weet je dat Maria de Bijbel kende en ernaar leefde. Laten we dat maar nadoen, en goede mensen zijn voor God en de naaste, dan zijn we échte vrienden van Maria, in deze tijd wel zo belangrijk.

We vertrekken op zaterdag 26 augustus om ca. 08.00 uur bij de Petruskerk in Uden. Om 10.00 uur is de processie in Kevelaer en om 12.00 uur is de H. Mis in de Basiliek. ’s Middags is er gelegenheid om de Kruisweg te bidden en na het H. Lof van 16.45 uur vertrekken we gezamenlijk weer huiswaarts. U dient zelf voor uw lunch te zorgen. De kosten voor deelname aan de bedevaart zijn voor volwassenen € 19,00 en voor kinderen t/m 12 jaar € 10,00.

U kunt zich tot uiterlijk 12 augustus 2017 opgeven bij het parochiecentrum Uden, Kerkstraat 25, Uden.

U dient zelf voor een geldige pas of identiteitsbewijs te zorgen!

Voor verdere inlichtingen kunt u terecht bij:

Diaken Van Thiel, tel. 06-50476049
Truus Verhallen, tel. 0486-453268