Info-avond Lourdes bedevaart

Op maandag 8 mei (aanvang 20.00 uur) is in het parochiecentrum een informatie-avond over de bedevaart naar Lourdes in october. Vanuit Uden, Boekel, Odiliapeel, Venhorst, Volkel en Zeeland sluit onze parochie Sint Petrus zich aan bij de bedevaart van het bisdom Den Bosch, waaraan ook onze bisschop, Mgr. dr. G.J.N. de Korte zal deelnemen. Het betreft een 9-daagse busreis van vrijdag 14 t/m zaterdag 21 oktober 2017.

Onder pastorale leiding van onze – dan inmiddels ‘oud-pastoor’ – Theo van Osch en de reis/hotelleiding van Truus v.d. Loop, wordt op de heenreis in Nevers halt gemaakt, om te bidden bij de schrijn waar het lichaam van de H. Bernadette (zichtbaar) ligt te rusten in de kapel van de zusters van Nevers. De dag erna is er een stop in Montbrun des Corbières om de eucharistie te vieren in de 11e eeuwse romaanse oude bedevaartkapel van Notre Dame de Colombier, waar pastoor Van Osch zijn ‘nieuwe leven’ gaat beginnen als kluizenaar. In dit wijngebied van de Corbières wacht bovendien nog een verrassende onderbreking. Een mooie gelegenheid om te zien waar de pastoor terecht komt. Daarna sluit de parochie van zondagmiddag tot vrijdagochtend zich aan bij de grote bedevaart van het bisdom in Lourdes. Via Rocamadour en Orléans rijdt de bus dan in twee dagen weer terug naar Nederland.