Onze zegeningen tellen….

Afgelopen zondag 2 mei vierden we in Zeeland Sint Cornelius. Ik begreep van iemand uit Uden dat dit de 60ste Bedevaart voor hem was, heel bijzonder, een mooi getuigenis. We vierden de Eucharistie die dag om 7.00u en 9.00u. De kerk zag er, zoals altijd trouwens, tip en top verzorgd uit en ook Sint Cornelius zijn troon was extra geboend. De vieringen waren sfeervol, devoot, mede ook door de mooie zang door de cantors. Aangenaam was het na de missen buiten, er werd gelegenheid geboden in de openlucht, verantwoord van de koffie te genieten met een snede krentenbrood met boter.

Tussen de missen door bracht ik even een bezoek aan het graf van mijn ouders en ook het kerkhof is tot in de puntjes verzorgd. Kortom: veel dank aan álle mensen die de geloofsgemeenschap van Zeeland op handen dragen en dienen. Alle complimenten toegewenst. In november 2022 vieren we 150 jaar Jacobus kerk. Iets om naar uit de zien, ook bisschop de Korte zal dan van de partij zijn.

Afgelopen zondag 2 mei vierden we in Uden de Zondag van de Oosterse kerken. In woord en zang kwam dit duidelijk over. Ook kon ik versoepelingen aankondigen en wordt er hard gewerkt om alles in goede en verantwoorde banen te leiden, zonder mensen al te veel te belasten. Juist daarom gaan we weer werken met het kaartsysteem. Het blijft nu eenmaal nodig om te registreren. Dat geldt ook voor de maatschappij. Of je naar de kapper gaat of een terras, overal worden de gegevens gevraagd voor mogelijk bronnen en contact onderzoek. Veel dank voor allen die zich daarvoor inzetten. Via Landerd TV kunnen we wekelijks zien hoe ook de Sint Petrus kerk keurig wordt bijgehouden in alle opzichten! Kortom, veel zegeningen om te tellen.

Afgelopen zaterdag 1 mei werd er gevierd in de kerk van Odiliapeel. Fijn dat we daar eenmaal per maand, de eerste zaterdag om 18.30u, de mensen weer kunnen samenbrengen.

Zo bouwen we, in een ingewikkelde tijd, aan de toekomst. Reden om de klokken van hoop weer te laten luiden.

Tel de zegeningen, één voor één, tel ze allen en vergeet er geen!

Zegenrijke en dankbare groeten,

Pastoor John van de Laar.