Verantwoorde versoepelingen met ingang van 28 april

Zoals bekend mogen we met ingang van 28 april 100 kerkgangers toelaten bij uitvaarten.

Bij de weekendvieringen mogen we 10 procent van de capaciteit van het gebouw benutten voor het samen vieren.

Dit betekent voor Zeeland en Boekel 60 kerkgangers per viering en voor Uden 80 kerkgangers per viering.

Voor Zeeland en Boekel blijft telefonisch aanmelden verplicht.

In Uden zal worden gewerkt met een nieuwe doorlopende toegangskaart:

• Deze nieuwe toegangskaart geeft toegang tot het wekelijks bijwonen van de viering op zaterdag of zondag.
  • Indien u gebruik wilt maken van zo’n toegangskaart, dan kunt u die ophalen op het parochiecentrum vanaf maandag 3 mei.
  • Deze nieuwe toegangskaarten zullen worden geregistreerd.
  • Wekelijks telefonisch aanmelden voor de viering op zaterdag en zondag in Uden is dan vanaf 8 mei niet meer nodig.
  • Zonder kaart moet men nog wel telefonisch aanmelden! U kunt dan na telefonisch reserveren een dagkaart op komen halen op het parochiecentrum.

Laten we hopen dat de positieve trend zich doorzet. We blijven uiteraard wel vieren op anderhalve meter, met mondkapje en handen ontsmetten bij binnenkomst. Ook de kerkregelaars zullen actief blijven om alles in goede banen te leiden, waarvoor ontzettend veel dank. Met ingang van 8 mei, zullen we, voorafgaand aan de viering, de klokken weer laten luiden als teken van hoop. Kortom: u bent van harte welkom!

Pastoor John van de Laar.