In Liefde Gedenken!

Elk weekend noemen wij in onze kerken de namen van degenen van wie wij afscheid namen met een kerkelijke viering. Dit is nog veelvuldig aan de orde, in de eerste vijf maanden waren er parochie breed 45 uitvaarten in onze kerken. Het kan voorkomen, en alle respect daarvoor, dat mensen kiezen voor een niet kerkelijk afscheid, ook deze afscheidsvorm verdient altijd respect! Wel mag hierbij worden aangetekend dat ook in onze kerken afscheid wordt genomen volgens de wensen van de mensen. Wanneer er geen kerkelijk afscheid is en de naam toch graag genoemd mag worden in onze kerken kan dit natuurlijk! Wel is van belang dat de naaste familie dit dan doorgeeft aan de parochie. In verband met de wet op de privacy kunnen we als parochie niet afgaan op de goede bedoelingen van derden, de wens mag dan vanuit de familie zelf komen. We gaan er dan vanzelfsprekend op in om allen: in Liefde te Gedenken!