We mogen onze zegeningen tellen! Veel dank!

Samen hebben we de Goede Week gevierd en Pasen.

Tijdens de mooie Chrisma mis, op woensdag in de Goede Week in de Sint Jan in  Den Bosch, sprak onze bisschop bemoedigende woorden waaronder: “Het is goed onze zegeningen te letten en goede woorden te spreken”.

We hebben daar in onze parochie álle reden toe!

Te beginnen met het feit dat alle vieringen, die centraal plaatsvonden in de Sint Petrus kerk, uitermate goed bezocht waren, door jong en ouder. Zoals een betrokken parochiaan het na één van de vieringen verwoorde: “Hartveroverend de kinderen zo te zien opgaan in hun taak tijdens deze prachtige dienst. Druk bezocht, fijne woorden werden gezegd en zeer waardig gezongen”.

Dankzij de inzet van velen konden we sámen vorm geven aan alle vieringen, zeker ook in de kernen met Palmpasen en Pasen.

Veel dank voor alle inzet en het meevieren!

Indrukwekkend en heel bijzonder was de zegening van de Paasmandjes, een traditie voor de Poolse families op Paaszaterdag middag in de Sint Petrus kerk, voor het eerst in onze parochie, wat een drukte en een eerbied, getuigend en zeker een traditie voor de toekomst!

Het bevestigd ons in het (internationaal) sámen kerk zijn. Het familie-pastoraat is daarbij een onmisbare schakel. Gaan we samen op weg in deze vreugdevolle Paastijd naar Hemelvaart en Pinksteren!

Pastoor John van de Laar.