Bedevaartsdag Sint Cornelius

Op de eerste zondag van mei vieren we in Zeeland traditiegetrouw Sint Cornelius. Cornelius werd in het begin van de derde eeuw geboren en het jaar 251 werd hij tot Bisschop van de Kerk van Rome gewijd. Paus Cornelius werd in juni 253 om het leven gebracht en zijn beenderen werden op 14 september van dat jaar bijgezet. Cornelius wordt vereerd als de patroonheilige van de boeren en wordt ook aangeroepen bij krampen, zenuwziekten, oorkwalen en bij epilepsie.

Op zondag 7 mei wordt in de kerk van Zeeland traditiegetrouw het feest gevierd ter ere van Sint Cornelius. De vieringen op die zondag zijn om 7.00  en 9.00 uur. Na beide vieringen is er gelegenheid elkaar te ontmoeten aan de koffie/thee met krentenbrood in het Dorpshuis tegenover de kerk. De bedevaart dag wordt afgesloten met de kinderzegen om 13.00 uur.

U bent van harte welkom!