De parochie leeft volop!

Na een best lastige tijd vanwege de corona periode die nog altijd voortduurt zien we gelukkig toch in onze parochie dat de kerken weer goed en verantwoord worden bezocht. Daarbij komt dat we in september veel extra gaan vieren. Op woensdag 8 september, feestdag van Maria Geboorte, vieren we de Eucharistie in de kerk van Venhorst om 15.00u met een feestelijk tintje. In de avond om 19.00u vieren we in de kerk van Boekel en wordt de verplaatste Mariagrot, nu achter de kerk, na de mis ingezegend. Het gilde zal haar medewerking verlenen en ook de (nieuwe) burgemeester van Boekel zal aanwezig zijn. Op zondag 12 september vieren we de eerste communie om 9.00u in Zeeland en om 14.00u in Boekel. Op 18 september om 18.30u komt bisschop de Korte naar Uden voor het Vormsel. Meevierende parochianen zijn welkom! Er is in onze Petrus kerk immers verantwoord ruimte voor velen. Op zondag 19 september vieren we de eerste communie in de Sint Petrus kerk in Uden om 12.00u en 14.00u. Dit zijn BESLOTEN vieringen i.v.m. het aantal.

25 september gaan we dan van start met het nieuwe seizoen van Petrus 2.0.

26 september vieren we in de Petrus kerk in Uden om 10.30u het Diamanten priester jubileum van emeritus pastoor Inno Ponsioen. Deze viering zal ook worden uitgezonden via Landerd TV.

Kortom: leven in de parochie! Ik ben heel dankbaar voor zoveel inzet in alle kernen en zielsgelukkig met het kerkbezoek!

Met hartelijke groet,

Pastoor John van de Laar.