Rondleidingen Sint Petrus kerk Uden.

De Petruskerk in Uden is een schitterend monument in de neo-romanogotische stijl, van de hand van architect Carl Weber. Na een bouwtijd van slechts drie jaar is deze koepelkerk gereedgekomen in 1890. Om tegemoet te komen aan de vraag van velen, hebben we rondleidingen georganiseerd. Ervaren rondleiders vertellen je alles over de bijzonderheden in en de ontwikkeling van de kerk vanaf de bouw tot heden. Zij laten je boeiende dingen zien die je daardoor ook in andere kerken gaat zien, b.v. tijdens  vakanties en laten je verwonderen over het glas in lood uit vier verschillende perioden.
Algemene rondleiding:   Zaterdag 18 mei 2024 van 14.30-16.00u.

Glas in lood rondleiding: Zaterdag 25 mei 2024 van 14.30-16.00u.

Deelnemen aan de rondleiding(en) kan door aanmelding via info@parochiesintpetrus.nl                      of  0413 263 154 (Op werkdagen van 09-12.00u)

De kosten per rondleiding zijn € 7,50 pp, inclusief naslagwerkje. Kinderen gratis.
N.b.: de rondleiding gaat niet door bij een eventuele uitvaart.