Workshop in de kerk van Odiliapeel

Op 14 maart komt de Dr. Caroline Voet, expert op het gebied van de architectuurstroming Bossche School en verbonden aan de KU Leuven, naar Odiliapeel voor een workshop waarbij deelnemers kunnen kennismaken met de ontwerpprincipes van de Bossche School.

Dr. Voet komt op uitnodiging van het Parochiebestuur voor een werkbezoek aan de Heilige Kruisvinding kerk. Dit kerkgebouw wordt beschouwd al één van de hoogtepunten van de Bossche School, ontworpen door de bekende architect Jan de Jong (uit Schaijk) op het hoogtepunt van zijn carrière.

De workshop is onderdeel van een breder proces waarbij de parochie samen met rijk, provincie en gemeente Maashorst op zoek is naar een duurzame toekomst voor het kerkgebouw.

De workshop heeft een praktisch karakter. Er wordt het één en ander uitgelegd over de Bossche School maar het is ook zeker de bedoeling om zelf te oefenen. Opgeven kan tot en met 3 maart info@parochiesintpetrus.nl.

Locatie: Heilige Kruisvindingkerk, oude dijk 43, Odiliapeel.

Tijdstip: 14 maart; inloop vanaf 12:30, workshop 13:30 – 17:00

Deelname: na aanmelding (aantal plaatsen beperkt)

Bijdrage: €30,-. Over te maken naar NL25 RABO 0174948999, t.n.v. Parochie Sint-Petrus, o.v.v. Workshop Bossche School.