Huldiging Henk van Tiel

Op zaterdag 24 april, heeft onze pastoor en Henk van Tiel met burgemeester Bos en een klein gezelschap  een coronaboom in Boekel ingezegend. Een boom die ons blijvend moet herinneren hoeveel leed deze pandemie ons gebracht heeft.

Op 10 januari jl. 2021 was diaken Henk van Thiel 25 jaar actief voor de parochie Sint Petrus. Helaas kon deze feestelijke gebeurtenis niet doorgaan vanwege de maatregelen. Hij is zeer betrokken bij de parochie St. Petrus en dan met name voor de Boekelse en Venhorstse parochiegemeenschap. Hij heeft aandacht voor het belang van het behoud van de kerk in de gemeenschap.  Een goed voorbeeld van zijn betrokkenheid is zijn bijdrage rondom de “corona crisis”. Hij leverde zijn bijdrage aan de documentaire voor Omroep Brabant en andere nieuwsmedia door aan te duiden wat het virus met de gemeenschap doet en welke rol de kerk hierin vervult voor de parochiegemeenschap. Zijn jarenlange inzet voor met name het kerkelijke leven, wat hij met verve doet, wordt zeer gewaardeerd door de parochiegemeenschap. Als waardering voor zijn grote inzet voor en betrokkenheid bij de Boekelse en Venhorstse gemeenschap kreeg Henk uit handen van burgemeester Bos de Penning van verdienste van de Gemeente Boekel.

Henk gefeliciteerd!