Woord van dank en bemoediging!

Deze tijd vorig jaar waren de kerken in Nederland gesloten voor publieke vieringen. We vierden toen digitaal, met alleen de bedienaren. Ook tijdens de Goede Week en Pasen!

Dit jaar vieren we in alle kernen en vanwege het geringe aantal gelovigen dat is toegestaan, veelal ook digitaal en we mogen met grote dankbaarheid rekenen op Landerd tv, dat is een groot goed.

Ofschoon we kleinschalig in de zes kerken vieren, blijft het werk natuurlijk hetzelfde. Alles moet worden voorbereidt, kerken worden gepoetst en (feestelijk) in orde gebracht. Daarom past het om IEDEREEN die zo betrokken is bij de verzorging van de Goede Week en Pasen van harte te bedanken!

Het vraagt veel inzet en trouw, ook in deze nog steeds zo bijzondere coronatijd.

Zoals ik al eerder aangaf, ik zie uit naar de dag dat we de kerkklokken weer mogen luiden als welkom voor iedereen! Maar dat laat nog (een hele tijd) op zich wachten.

Voor alle inzet en trouw, heel veel dank aan iedereen!

En dank ook voor het begrip vanwege de (opgelegde) beperkingen die we natuurlijk begrijpen, zeker wanneer we de besmettingscijfers van de laatste dagen bezien.

Voor U allen een devootvolle goede Week en alvast een Zalig Pasen!

Mede namens pater Louis Kessels en diaken Henk van Thiel.

Pastoor John van de Laar.