Persbericht

PERSBERICHT:

Dit weekend: 10-11 oktober vieren we nog zoals gewoon verantwoord in Uden, Zeeland en Boekel op de normale tijden.

De bisschoppen vragen, middels een bericht ontvangen zaterdagmorgen 10 oktober, de parochies en religieuze gemeenschappen zo snel als mogelijk terug te schalen naar maximaal dertig aanwezigen.

DIT BETEKENT DAT VANAF MAANDAG 12 OKTOBER ALLE KERKEN VAN ONZE PAROCHIE IN HET WEEKEND GESLOTEN BLIJVEN VOOR PUBLIEKE VIERINGEN. (De weekmissen om 19.00u in de dag kapel van de Sint Petrus kerk gaan door mits beneden de 30 personen).

VANAF ZONDAG 18 OKTOBER wordt de viering van 10.30u vanuit de Sint Petrus kerk uitgezonden via de kerkomroep en via Landerd TV volgens afspraak op 18 en 25 oktober en 1 november.

Het is een pijnlijk besluit in een zeer zorgelijke en roerige tijd.

Als lokale kerk dienen we ons te schikken aan de bisschoppen en de overheid.