Een feestelijk weekend.

Zaterdag 19 september mag ik aan 17 jonge mensen het vormsel toedienen in onze Sint Petrus kerk in een extra (besloten) viering om 16.30 u.

Zondag 20 september zullen de kinderen hun eerste heilige communie gaan doen in twee extra (besloten) vieringen om 12.00 u en 14.00 u.

Vanwege de coronamaatregelen vraagt dit ontzettend veel organisatie en extra werk.

Complimenten aan de werkgroep Petrus 2.0 voor alle nauwgezette regeling en de tomeloze inzet!

Want, zaterdag 26 september gaat het nieuwe seizoen van start met een 60-tal gezinnen die onderweg gaan naar de eerste communie en het vormsel in juni 2021.

26 september zullen de communicanten en vormelingen zich dan ook presenteren in de viering van 18.30 u. En ofschoon er per gezin alleen het kind en één ouder komen meevieren zal die zaterdagavond het middenschip grotendeels gereserveerd zijn. Wij vragen daarom om uw begrip en aanpassing. Dit betekent dat de viering van 18.30 u “vol” is. Een goed teken mag het zijn dat er opvallend meer aanmeldingen zijn dan het voorgaande jaar.  Best bijzonder in deze (corona) tijd.

Graag feliciteer ik alle feestelingen en dank ik heel uitdrukkelijk alle mensen die dit feestelijk weekend meewerken. We zijn sámen kerk in een bijzondere tijd. Feest geeft kleur en glans aan het leven. God is en blijft nabij.

Pastoor John van de Laar.