Nieuwe medewerkers gezins- en familiepastoraat bij het bisdom

V.l.n.r. Manon van den Broek, Ingrid van Meer-Bollerman en Juliëtte de Valk

Eén van de speerpunten in het beleid van onze bisschop Gerard de Korte is het gezins- en familiepastoraat. In diverse parochies lopen op dit moment projecten waarvoor coördinatoren gezins- en familiepastoraat zijn benoemd en in diverse parochies worden intiatieven genomen of verder ontwikkeld op het vlak van gezins- en familiepastoraat.

Nu zijn, door fondswerving, op bisdomniveau medewerkers aangetrokken voor ondersteuning op het vlak van gezins- en familiepastoraat. Per 1 september worden aangesteld: Mevrouw Ingrid van Meer-Bollerman en mevrouw Juliëtte de Valk. Beiden zullen samenwerken met en onder verantwoordelijkheid van de gedelegeerde voor familiepastoraat, mevrouw drs. ir. Manon van den Broek en in samenwerking met de andere medewerkers van het bisdom.

Als team zijn zij beschikbaar om parochies te ondersteunen in het (door)ontwikkelen en opzetten van familiepastoraat. Daarnaast gaan zij ook op bisdomniveau activiteiten ontwikkelen.