Maatregelen corona virus

De maatregelen rond het tegengaan van de verspreiding van het corona virus volgen elkaar in snel tempo op. Niet alleen maatregelen van de overheid, maar ook de bisdommen hebben maatregelen afgekondigd die gevolgen hebben voor de eucharistievieringen en andere bijeenkomsten in het kader van het kerkelijk leven. Om te voorkomen dat u door de bomen het bos niet meer ziet, zijn ze samengevat en beknopt op een rijtje gezet.

Over de verdere invulling van de Goede Week kwamen vandaag nadere richtlijnen uit Den Bosch.

De bisschoppen hebben aangekondigd dat alle publieke liturgische vieringen met Palmzondag, tijdens de Goede Week en met Pasen dit jaar worden afgelast.

Op grond van de richtlijnen van het bisdom heeft het parochiebestuur verder het volgende besloten:

De vieringen tijdens de Goede Week en met Pasen zullen in zeer kleine en besloten kring plaatsvinden; alleen in Uden.

Deze besloten vieringen zijn achtereenvolgens:

1. Witte donderdag 9 april, 19:00; aansluitend stille aanbidding tot 21.00;
  2. Goede Vrijdag 10 april, 15.00 Kruisweg;
  3. Goede Vrijdag 10 april, 19.00 viering;
  4. Paaszaterdag 11 april, 19.00 Paaswake;
  5. Eerste Paasdag, 12 april, 10.30, eucharistieviering;
  6. Tweede Paasdag, 13 april, 1030, eucharistievierin
  7. Nogmaals, wellicht ten overvloede, maar voor alle duidelijkheid, dit zijn alle besloten vieringen!
  8. Deze vieringen kunnen thuis worden gevolgd via de kerkomroep (www.kerkomroep.nl zoekfunctie Uden; of via de link op de website van de parochie www.parochiesintpetrus.nl actueel, naar kerkomroep, of via de app voor smartphone of tablet).
  9. Alle eerder afgekondigde beperkingen worden verlengd tot en met maandag 13 april (tweede Paasdag).

De kerkgebouwen in Uden, Zeeland, Boekel en Volkel blijven zoals gebruikelijk geopend voor stil gebed en het branden van een kaars.

In de Sint Petruskerk te Uden zal op Palmzondag en Eerste Paasdag de mogelijkheid worden geboden tot aanbidding van H. Sacrament. Hiertoe zal de hele kerk geopend zijn van 13.00 – 15.00. Bovendien staat gewijde palm voor u klaar achter in de kerk.