Provincie- en gemeentebesturen bezoeken St. Petrusparochie

De provincie Noord-Brabant stimuleert al jaren de aanpak van leegstand en terugkijkend naar wat was bereikt werd op 25 september een werkbezoek gebracht aan enkele inspirerende projecten. Een daarvan was het initiatief van de parochie St. Petrus om met een ‘bottom-up’ proces een visie te ontwikkelen op de toekomst van de kerkgebouwen in de parochie: het project ‘Kerkenvisie’, een van de thema’s van deze dag.

De aanwezigen, waaronder gedeputeerden van de provincie, vergezeld door burgemeesters en wethouders uit Boekel, Landerd en Uden en andere belanghebbenden, werden verwelkomd door pastoor Van de Laar en volgden belangstellend de inleidingen van onze externe adviseur Jasper van Deurzen en bestuurslid Jan Lucius. Burgemeester Bos van Boekel en gedeputeerde Erik van Merrienboer (ruimte en wonen) gaven daarna hun visie op het geheel en de ochtend werd afgerond met een drukke vraag- en antwoord sessie. De St. Petrusparochie heeft zich hierdoor op een positieve wijze weten te manifesteren op de agenda van de provincie en de betrokken gemeenten. Na een dankwoord van gedeputeerde Marianne van der Sloot (samenleving, cultuur en erfgoed) voor de getoonde gastvrijheid vertrok het gezelschap naar de volgende stop: Langenboom.