Processie en Openluchtmis in Odiliapeel

In 1995 is op de kruising Wolfstraat-Torenvalkweg een kapel gerealiseerd waar we sindsdien jaarlijks een openluchtmis vieren ter ere van de Heilige Odilia.

Helaas kon de viering vorig jaar geen doorgang vinden in de open lucht vanwege het slechte weer. We rekenen erop dat de viering dit jaar weer op deze mooie locatie kan plaatsvinden.

Op zaterdag 1 juli 2017 begint de openluchtmis om 19.00 uur bij de Odiliakapel.

De processie naar het kapelletje start om 18.30 uur vanaf het kerkplein.

Bij kans op slecht weer vindt de viering plaats in de kerk van H. Kruisvinding.

Het Gemengd koor en Muziekvereniging St. Marcellus verlenen hun muzikale medewerking. Na afloop wordt er koffie geschonken op het bospad naast de kapel.

PROCESSIE DEELNAME

Tegenwoordig is een processie een redelijk unieke gebeurtenis. In de jaarlijkse processietocht naar de kapel worden de relikwieën van de plaatselijke patrones en het parochievaandel met de beeltenis van de H.Odilia meegedragen.

In Odiliapeel vindt deze processie inmiddels al jaren plaats en deze traditie willen we graag in stand houden. Deelnemers zijn onder andere muziekvereniging St. Marcellus, misdienaars en vertegenwoordigers van diverse plaatselijke verenigingen met hun vaandels en vlaggen.

Wij stellen het op prijs als zoveel mogelijk verenigingen en andere belangstellenden bij deze processie aan willen sluiten.

We hopen er een mooie viering van te maken en rekenen op veel bezoekers.

Commissie Openluchtmis