Massale belangstelling bij afscheid kapelaan Schaepman.

“De drie koningen zijn vandaag gekomen, maar eentje gaat er weer weg. Veel te vroeg”. Met die woorden tekende  Noud van der Heijden, vice-voorzitter het afscheid van kapelaan Herman Schaepman. Terwijl ook in de parochiekernen al afscheid genomen was, kwamen velen naar de Udense St. Petruskerk om de laatste Eucharistieviering van de kapelaan bij te wonen. Diaken Pieter Raaijmakers sprak van “het fenomeen Schaepman”. Nooit eerder had hij een priester meegemaakt die zich in zo’n korte tijd zo geliefd had weten te maken bij zoveel mensen. Kapelaan Schaepman is door de bisschop aangesteld in de St. Lucasparochie in den Bosch. Iedereen was het er over eens dat hij node gemist zal worden in Uden en omstreken.