Speciaal herdenkingsconcert in de Petruskerk

Op dinsdag 17 september wordt in de Petruskerk in Uden een speciaal herdenkingsconcert uitgevoerd ter herinnering van 75 jaar Operatie Market Garden door een internationaal gelegenheidskoor, samengesteld uit 32 zangers en zangeressen uit betrokken landen (o.a. Amerika, Engeland, Duitsland en Nederland).

Het klassieke repertoire dat tijdens deze avond ten gehore wordt gebracht is eveneens afkomstig van diverse  componisten, verspreid over landen die betrokken waren bij WO2. Van de prachtige muziek is één werk speciaal voor deze bijzondere gelegenheid gecomponeerd.

Het speciale koor staat onder leiding van dirigent en componist Peter Leech (zoon van een veteraan). Leech heeft een indrukwekkende staat van dienst. Hij dirigeerde verschillende koren verspreid over de hele wereld. Momenteel is hij ook als docent verbonden aan de Cardiff University of Music in Wales.

De concerten worden gehouden in Hullsen, Groesbeek en Uden.

Dinsdag 17 september, aanvang: 20.00 uur, einde rond 21.00 uur (er is geen pauze), locatie: Sint Petrus kerk Kerkstraat 24 5401 BE Uden

Deze concertreeks wordt georganiseerd door het Vrijheidsmuseum in samenwerking met Beatrix Smit en het Dominicanenklooster Huissen.

Voor het concert op 17 september in de Sint Petrus kerk te Uden kunt U via het parochiecentrum te Uden een kaartje kopen met reductie. Bij het parochiecentrum zijn de kaartjes voor € 2,50 te verkrijgen. Wees welkom!