Hartverwarmend afscheid Betsie en Mies

Heel veel dank voor al die kaarten, brieven, bloemen, memo’s en attenties in wat voor vorm ook: hartverwarmend, fantastisch en indrukwekkend……!

Nog zeer onder de indruk van wat er zondag 26 augustus jl. ons ten deel viel willen we ’n woordje tot u allen richten. Na ons besluit om te gaan verhuizen, door onze toenemende fysieke ongemakken,  naar Wijchen waar een van onze kinderen woont, hebben we naar ’n afscheid toegeleefd en gewerkt. ’n Afscheid van de parochie (die steeds groter werd) waar we onze hele ‘ziel en zaligheid’ in gelegd hebben omdat we voelden dat dat onze zending was vanuit ons doopsel. Daarom ook was, en is, afscheid nemen zo lastig, we zijn vergroeid met onze parochie, en dan bedoelen we vooral onze medeparochianen. We waren schakels in de keten die we met elkaar vormden. O.L. Heer heeft ons deze talenten toevertrouwd, om op deze manier al die jaren dienstbaar te kunnen zijn, samen met zovele andere vrijwilligers die de parochie mee ‘overeind’ houden. Daar zijn we heel dankbaar voor. En voor die dankbaarheid konden we samen extra bidden, vieren, zingen en het uitspreken, tijdens en na de  eucharistieviering op die zondag  26 augustus. Ons Sint Jacobus Gilde zorgde voor ’n warm onthaal en erehaag na afloop. Ons werd door het pastorale team en het parochiebestuur de gelegenheid geboden om met medeparochianen in de Pastorie gezellig samen te zijn, elkaar de hand te kunnen drukken en van gedachten te wisselen over wat ons heeft verbonden met elkaar. Herinneringen van allerlei aard zijn weer naar boven gekomen, het was fantastisch! Anderzijds kijken we met enige weemoed terug, we hebben veel losgelaten, we moeten nog wennen aan ‘zoveel minder’ te doen te hebben. (Is betrekkelijk want we hebben het nu druk met de voorbereidingen voor de verhuizing….) De wegen naar de parochiekernen worden nu minder door ons bereden en de telefoon blijft wat langer ongebruikt liggen. Maar het is goed zo, een nieuwe levensfase is aangebroken, we gaan wat meer in de luwte leven en deel uitmaken van ’n voor ons nieuwe parochie- en dorpsgemeenschap, we gaan de uitdaging weer aan! Iedereen hartelijk bedankt voor al die jaren, maar vooral ook voor uw lieve aanwezigheid afgelopen 26 augustus.

DANK, het ga jullie allen goed, God zegene je!

Mies en Betsie van der Wijst – Ruijs