Robijnen koster Babs Geurts

In oktober is het 40 jaar geleden dat Babs begon als koster van de Sint Petrus kerk. Een koster ken ik als een kerkelijke duizendpoot. Er is ontzettend veel te doen in een kerkgebouw. Niet alleen de vele vieringen! Ook klein onderhoud, kaarsen, bloemen, desinfectie, bestellen van hosties, wijn en kaarsen, een kleurenpallet aan taken.

Dit doet “onze koster Babs” al 40 jaar heel trouw, secuur en nauwgezet. Onze kerk is “om door een ringetje” te halen! Een plezier en een eer om er zo te mogen vieren. In de periode dat Babs koster is waren de pastoors: Van der Heijden, Ponsioen, Van Osch en momenteel ondergetekende. Wat mij ook opvalt is de rijkdom aan misdienaars, in alle soorten en maten. Deze komen altijd keurig tevoorschijn want ook de witte togen worden nauwgezet wit gehouden en dus vaak gewassen door Babs. Bovendien is de sfeer in de sacristie uiterst opgewekt te noemen, er is volop ruimte voor humor tot we de kerk betreden. Babs houdt niet zo van in de belangstelling staan. Toch willen we dit robijnen jubileum gepast gaan vieren. Op zondag 16 oktober zal de viering van 10.30 u uit dankbaarheid zijn en voor de intenties van Babs. Aansluitend is er een feestelijke ontmoeting in het parochiecentrum waar iedereen van harte welkom is! We sluiten de dag intern feestelijk af.

Graag dank ik Babs, namens het parochiebestuur, het pastorale team en de medewerkers van de kerk en het parochiecentrum HEEL HARTELIJK voor alle tomeloze inzet. Op naar het goud van de 50.

Met dankbare en feestelijke groeten,

Pastoor John van de Laar.