Irene Ceelen gewijd onder grote belangstelling

(Uit; Nieuwsblad/Jan Peeters)

Bisschop Gerard de Korte heeft zondagmorgen onder grote belangstelling de 57-jarige Irene Ceelen tot maagd gewijd. Ceelen is daarmee de vijfde gewijde maagd die de Nederlandse kerkprovincie telt.

Het gebruik van maagden die zich volledig aan Christus toewijden en een leven van kuisheid en gebed leiden stamt uit de tijd van de apostelen. Het gaat om een mystiek huwelijk met Christus. De gewijde maagd stelt zicht ten dienste van Zijn Kerk door een leven van gebed, boete en apostolisch werk.

Teken van zuiverheid

De wijding wordt verricht door de diocesane bisschop volgens een speciale ritus. Bij de plechtigheid krijgt de kandidaat een witte sluier omgehangen als teken van zuiverheid. Ook krijgt zij een ring als teken van haar mystieke huwelijk met Christus. Bisschop De Korte sprak over een “verrijking voor het bisdom van ‘s-Hertogenbosch”.

2 antwoorden op “Irene Ceelen gewijd onder grote belangstelling”